Regulamin Sklepu Internetowego JS.sklep.pl
Sprzedawcą, właścicielem sklepu i administratorem danych osobowych jest firma SUPERNOVA Natalia Czerwińska (ul. Kwiatowa 38, 62-030 Luboń). REGON 302273193, NIP: 7821732245.
Numer rachunku: 79 1950 0001 2006 0870 9855 0002
I. Postanowienia ogólne
-
Słodka Planeta to sklep internetowy znajdujący się pod adresem www.slodkaplaneta.pl., oferujący w szczególności artykuły spożywcze, upominkowe.
-
Klient, to osoba prawna lub fizyczna dokonująca zakupu w sklepie, zarówno jako użytkownik zarejestrowany, jak i niezarejestrowany.
-
Regulamin określa warunki i zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, działającego pod adresem: www.slodkaplaneta.pl, zakres odpowiedzialności Sklepu oraz ogólne zasady świadczenia przez Sklep na rzecz Klientów usług drogą elektroniczną.
-
Korzystając z usług Sklepu Internetowego Słodka Planeta, Klient potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem, a także akceptuje wszystkie jego postanowienia, których zobowiązuje się przestrzegać oraz posiada zdolność prawną do złożenia zamówienia jako osoba fizyczna lub jako reprezentant osoby prawnej, posiada stosowne umocowania w celu złożenia zamówienia w imieniu reprezentowanego podmiotu.
-
Korzystanie ze Sklepu jest możliwe, jeżeli Klient ma dostęp do Internetu oraz adres e-mail, a także po spełnieniu następujących wymagań technicznych po stronie urządzenia końcowego Klienta: zainstalowana przeglądarka internetowa w wersji nie niższej niż: Internet Explorer 11.0 z włączoną obsługą ActiveX, JavaScript i cookies lub Mozilla Firefox w wersji 61.0b3 z włączoną obsługą JavaScript i cookies lub Google Chrome w wersji 68.0.3440 z włączoną obsługą JavaScript i cookies lub Opera w wersji 52 z włączoną obsługą JavaScript i cookies lub Safari w wersji 5 z włączoną obsługą JavaScript i cookies. Minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768 pikseli. Wymagane jest łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s.
-
Wszelkie stosunki wynikające z umowy pomiędzy Supernova Natalia Czerwińska, a Klientami podlegają Regulaminowi. Ewentualne odstępstwa rozpatrywane są wyłącznie wtedy, jeżeli zostały uprzednio potwierdzone między Supernova Natalia Czerwińska oraz Klientem w formie pisemnej.
-
Klient zobowiązuje się do podania w formularzu zamówienia, jak i przy rejestracji pełnych oraz zgodnych z prawdą danych. W przypadku podania fałszywych danych, Klient ponosi odpowiedzialność za wynikłe z tego tytułu szkody.
-
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie, w szczególności do składania oświadczeń woli w formie elektronicznej, stosowane są przepisy Kodeksu Cywilnego oraz innych ustaw.
-
Jeżeli jakiekolwiek postanowienie Regulaminu utraci moc prawną, pozostałe postanowienia będą obowiązywały bez zmian.
-
Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.11.2021 r.
II. Rejestracja w sklepie
-
Klient może zarejestrować się w Sklepie bezpłatnie w dowolnym momencie, w tym, w momencie zakupu towaru. Klient po zarejestrowaniu ma możliwość monitorowania statusu zamówienia w panelu użytkownika. Możliwy jest również zakup bez rejestracji (szczegółowe informacje dotyczące zakupu bez rejestracji znajdują się w par. III niniejszego Regulaminu).
-
osoba zakładająca konto Klienta w Sklepie zobowiązana jest do podania następujących swoich danych:
-
w przypadku konsumentów: imię i nazwisko; adres zamieszkania; adres e-mail; Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
w przypadku osób niebędących konsumentami: nazwa przedsiębiorcy, adres prowadzonej działalności lub adres siedziby, adres e-mail i ewentualnie NIP.
-
-
inne dane mogą zostać podane dobrowolne.
-
w procesie zakładania konta ustalane jest hasło oraz login (nazwa użytkownika); Nazwa użytkownika nie może naruszać praw osób trzecich ani innych praw autorskich lub własności intelektualnej, a także nie może naruszać norm społecznych i dobrych obyczajów. Klient zobowiązuje się chronić swoje dane dostępowe do sklepu (w tym hasło) i nie udostępniać ich osobom trzecim.
-
utworzenie konta użytkownika następuje po podaniu danych, o których mowa w pkt. 1 i zaakceptowaniu postanowień Regulaminu oraz innych koniecznych zgód.
-
po założeniu konta Klient otrzyma drogą mailową, na podany w procesie rejestracji e-mail, potwierdzenie utworzenia konta.
-
usunięcie konta jest możliwe poprzez wybór opcji „Usuń moje konto” w panelu użytkownika po zalogowaniu w Sklepie.
-
Klient zobowiązany jest zapewnić, aby podane przez niego dane były zawsze aktualne i prawdziwe. W przypadku konieczności zmiany danych, Klient aktualizuje swoje dane poprzez wybór opcji „Zmień dane” w panelu użytkownika po zalogowaniu w Sklepie.
-
sposoby postępowania z danymi Klienta określone zostały w Polityce Prywatności.
-
III. Zawarcie umowy
-
Zakupów dokonywać mogą wyłącznie osoby prawne lub fizyczne w pełni zdolne do działań prawnych. Klient może dokonać zakupu zarówno jako użytkownik zarejestrowany, jak i niezarejestrowany:
-
jako użytkownik niezarejestrowany w celu złożenia zamówienia należy wypełnić formularz zamówienia uzupełniając wszystkie dane niezbędne do realizacji zamówienia: imię, nazwisko, adres zamieszkania i e-mail, a w przypadku os. prawnych niebędących os. fizycznymi również nazwę przedsiębiorcy, adres siedziby działalności oraz NIP.
-
jako użytkownik zarejestrowany przed złożeniem zamówienia lub w jego trakcie, należy zalogować się do panelu użytkownika, podając nazwę użytkownika i hasło do konta użytkownika.
-
Podanie dodatkowych danych, które nie są niezbędne w celu realizacji zamówienia, użytkownik podaje dobrowolnie. Sposób postępowania z danymi Klienta określony jest Polityce Prywatności.
-
-
Przedstawione przez Sklep w Internecie lub innych mediach towary oraz wszelkie inne produkty nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a są jedynie zaproszeniem klienta do przedstawienia ofert kupna, które można składać poprzez stronę slodkaplaneta.pl
-
Podane ceny są wartościami brutto bez kosztów wysyłki.
-
W celu zatwierdzenia zamówienia należy kolejno: wybrać towary z listy produktów dostępnych na stronie www.slodkaplaneta.pl, skonfigurować wszystkie wymagane parametry wybranego produktu, dodać produkty do koszyka, wypełnić wymagane dane osobowe konieczne do realizacji zamówienia oraz zatwierdzić zamówienie przyciskiem “Złóż zamówienie z obowiązkiem zapłaty” w ostatnim kroku koszyka.
-
Klient po zatwierdzeniu zamówienia zobowiązuje się do uiszczenia zapłaty za zamówienie.
-
Złożone zamówienie przez Klienta stanowi zawarcie umowy i odbywa się w oparciu o obowiązujący Regulamin. Każdy zamówiony towar musi zostać skonfigurowany przez Klienta według jego indywidualnych dyspozycji, decyzji i życzeń. Klient zobowiązany jest zapoznać się z wszystkimi możliwościami konfiguracji i wziąć pod uwagę cenę całkowitą realizacji zamówienia przed zakupem.
-
Po złożeniu zamówienia potwierdzenie zamówienia przedstawione zostanie na stronie finalizacji zakupu. Klient otrzymuje także potwierdzenie złożenia zamówienia w formie wiadomości elektronicznej przesłanej na podany w formularzu zamówienia e-mail.
-
Za początek terminu realizacji zamówienia przyjmuje się następny dzień roboczy po dniu, w którym płatność została zaakceptowana i zaksięgowana. Jako dzień roboczy przyjmuje się każdy dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni świątecznych i ustawowo wolnych od pracy. Sklep zastrzega sobie również możliwość dokonywania zmian w cenach towarów znajdujących się w ofercie, jak również do zmian w zakresie wysokości kosztów dostarczenia zamówionych artykułów, o czym będzie informować klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej na podany w trakcie składania zamówienia.
IV. Płatności – warunki i zasady
-
W celu realizacji zamówienia wymagana jest przedpłata za zamówienie przyjęte do realizacji.
-
Płatności za towary należy dokonywać w formie przedpłaty na podany numer konta w potwierdzeniu zamówienia lub we wstępie do tegoż Regulaminu, poprzez bezpośredni przelew bankowy lub za pośrednictwem systemu bezpiecznej płatności, w której możliwa jest również płatność kartą kredytową.
-
Płatność czekiem lub gotówką oraz za pobraniem nie jest możliwa.
-
Płatność uznaje się za zrealizowaną po zaksięgowaniu wpłaty na koncie. Zawarcie umowy i przyjęcie płatności potwierdzane jest za pośrednictwem poczty elektronicznej.
-
W przypadku braku płatności w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia, Sklep zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia.
V. Dostawa zamówienia – warunki i zasady
-
Zamówione artykuły są wysyłane do klienta za pośrednictwem firmy kurierskiej, odbiór osobisty jest możliwy po uprzednim kontakcie ze Sklepem.
-
Czas realizacji zamówienia to zazwyczaj 1 do 3 dni roboczych, poza okresem świątecznym, kiedy czas realizacji może się wydłużyć, o czym Klient zostanie poinformowany. Czas realizacji zamówienia rozpoczyna się od momentu zaksięgowania wpłaty na konto Sklepu. W przypadku, gdy dostarczenie produktu nie będzie możliwe Klient zostanie natychmiast powiadomiony o tym fakcie.
-
Koszty dostawy wyliczone są dla poszczególnego zamówienia i pojawiają się w koszyku po wskazaniu adresu dostawy na etapie wyboru formy dostawy jako cena końcowa
-
W przypadku dostawy towaru nie odpowiadającej ustaleniom umowy powstałym z winy Sklepu, za zgodą Klienta udzielony zostanie dodatkowy termin realizacji zamówienia wynoszący maksymalnie 2 tygodnie.
VI. Uszkodzenia powstałe w trakcie transportu
-
Kupujący powinien sprawdzić stan przesyłki w chwili jej odbioru od kuriera. Szczegółowe wytyczne jak postępować w takiej sytuacji zawarte są w par. IX niniejszego Regulaminu.
-
W celu sprawnej realizacji zamówienia Klient zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Sklep o próbie doręczenia uszkodzonej przesyłki.
VII. Odpowiedzialność i prawa autorskie
-
Slodkaplaneta.pl nie ponosi odpowiedzialności za brak stałego dostępu do Sklepu, szybkość działania systemu, dostępu do sieci Internet, a także błędów technicznych i elektronicznych powstałych w trakcie składania zamówienia, jeśli przyczyną ich powstania są czynniki, na które sklep nie ma wpływu.
-
Klient ponosi odpowiedzialność za próbę wykorzystania i wykorzystanie Sklepu do działań, które naruszają lub mogą naruszać powszechnie obowiązujące przepisy prawa i obowiązujące normy, w tym dobre obyczaje, w szczególności za naruszenie praw własności intelektualnej (w tym prawa autorskie), prawa osobiste innych podmiotów oraz za próbę wykorzystania i wykorzystanie Sklepu do działalności przestępczej.
-
Zakup towarów poprzez Sklep slodkaplaneta.pl nie oznacza nabycia jakichkolwiek praw autorskich lub innych praw własności intelektualnej do zakupionych produktów.
-
Klient lub osoby trzecie nie są upoważnione do produkcji, rozpowszechniania lub powielania produktów slodkaplaneta.pl.
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym paragrafie zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
VIII. Prawo odstąpienia od umowy
-
Klientowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w trybie art. 27 ustawy o prawach konsumenta, czyli faktycznego zwrotu towaru w terminie 14 dni bez podania przyczyny. Dla skuteczności zachowania ww. terminu konieczne jest odesłanie zamówienia do Sklepu wraz z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy. Gotowy wzór formularza odstąpienia zostanie przesłany do klienta mailowo wraz z potwierdzeniem zamówienia..
IX. Reklamacja i zwroty
-
Slodkaplaneta.pl odpowiada za zakupiony towar w ramach rękojmi zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego, która obowiązuje od dnia dostarczenia produktu do Klienta. Rękojmia w umowach z przedsiębiorcami jest wyłączona.
-
Kupujący powinien sprawdzić stan przesyłki w chwili jej odbioru od kuriera - szczegółową instrukcję zawarto w punkcie 9 (IX.9).
-
W celu sprawnej realizacji zamówienia Klient zobowiązany jest niezwłocznie poinformować sklep o próbie doręczenia uszkodzonej przesyłki.
-
W celu sprawnego rozpoznania reklamacji konieczne jest:
-
zabezpieczenie towaru,
-
opis wady bądź niewłaściwości towaru,
-
wykonanie zdjęć towaru,
-
zgłoszenie reklamacji, najlepiej w formie mailowej na adres: biuro@slodkaplaneta.pl, wraz ze zgłoszeniem żądania,
-
oczekiwanie na odpowiedź Sklepu,
-
zwrot towaru po przyjęciu reklamacji i potwierdzeniu konieczności zwrotu przez Sklep.
-
-
Sklep nie uzna również reklamacji w przypadku niewłaściwego obchodzenia się Klienta z produktem.
-
Reklamacje są rozpatrywane w terminie do 14 dni od dnia ich złożenia i zwrotnego dostarczenia produktu.
-
Jeżeli Sklep dostarczy w ramach uzupełnienia realizacji dostawy rzecz pozbawioną wad, może żądać od Klienta zwrotu wadliwego towaru.
-
Reklamacje przesyłek - dodatkowe wytyczne dla klientów:
-
Jakiekolwiek uszkodzenia zewnętrzne prosimy zgłaszać natychmiast przy przyjęciu przesyłki. Paczkę należy przyjąć, otworzyć wraz z kurierem i stwierdzić co następuje:
-
jeżeli zawartość jest nieuszkodzona - wszystko jest w porządku i nie wymaga innych czynności
-
jeżeli część zawartości jest uszkodzona, należy spisać protokół, zaznaczając w nim uszkodzone pozycje (opis, ilość) oraz wykonać zdjęcia.
-
jeżeli cały towar jest uszkodzony, należy spisać protokół oraz wykonać zdjęcia.
-
-
W sytuacji, w której uszkodzenie zewnętrzne jest tak znaczne, że kategorycznie odmawiają Państwo przyjęcia przesyłki, prosimy o dopilnowanie, aby kurier rzetelnie wpisał w powód odmowy „uszkodzenie” oraz wykonanie zdjęcia/zdjęć.
-
W przypadku przesyłki, która z zewnątrz jest cała, a dopiero po rozpakowaniu jej zawartość okazuje się uszkodzona - nie zamyka to drogi do składania reklamacji. W takiej sytuacji należy zadzwonić do firmy, która dostarczała przesyłkę i przedstawić zaistniały problem w ciągu 5 dni roboczych oraz - jak w każdym z powyższych przypadków - wykonać zdjęcie.
-
Nieterminowe dostarczenie przesyłek - jeżeli macie Państwo potwierdzony termin dostawy, a przesyłka nie dojechała na czas - prosimy o zgłoszenie nam takiej informacji.
-
W sytuacji niedostarczenia przesyłki terminowo z winy przewoźnika, reklamacja nie uwzględnia dostawy na inny adres niż pierwotny. Każdą z powyższych sytuacji prosimy potraktować bardzo poważnie - brak dostosowania się do wytycznych odbiera nam bowiem możliwość wyjaśnienia sytuacji z firmą kurierską, a tym samym, będzie skutkował automatycznym odrzuceniem reklamacji.
-
X. Odstąpienie od warunków umowy przez sprzedającego
-
Slodkaplaneta.pl zastrzega sobie prawo do odstąpienia od warunków umowy w ciągu 7 dni od jej zawarcia z wyłączeniem możliwości dochodzenia odszkodowania ze strony Klienta w przypadku, gdy wystąpiły okoliczności niezależne od slodkaplaneta.pl, których nie można było przewidzieć bądź Klient naruszył postanowienia Regulaminu
-
Podstawą odstąpienia w wyznaczonym terminie jest także ingerencja w strukturę sklepu przez osoby trzecie, na skutek czego uległa zmianie funkcjonalność, parametry serwisu oraz mechanizm składania zamówień i ceny.
XI. Dane osobowe
-
Rejestrując się w sklepie internetowym Klient wyraża jednocześnie zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji zawartej umowy.
-
Przekazane dane osobowe Klienta są chronione zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzeniem Unii Europejskiej „RODO” – szczegółowe informacje zawarte są w Polityce Prywatności.
-
Slodkaplaneta.pl dokłada wszelkich starań, by wykluczyć możliwość nieautoryzowanego dostępu do tych danych przez osoby trzecie lub inne osoby nieupoważnione.
-
Dane osobowe nie są udostępniane jakimkolwiek podmiotom, poza podmiotami, które biorą udział przy wykonaniu umowy. Dane osobowe mogą być, za zgodą Klienta, udostępniane i wykorzystywane dla celów marketingowych Sklepu bądź podmiotów współpracujących ze Sklepem.
XII. Postanowienia końcowe
-
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego bądź innych uregulowań prawnych, odnoszących się do funkcjonowania serwisów i sklepów internetowych.
-
Slodkaplaneta.pl zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie.